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공랭식(COMBIFLEX), 수랭식의 에어브레이크와 클러치는 4620Nm까지 토르크가 가능. 2에서 500Nm 토르크까지 용량의
파우더 브레이크와 클러치(ELEFLEX)는 개선된 분산. 파우어를 위해 라디에이터와 팬의 장착이 가능하다

COMBIFLEX
solution to the thermal problems associated with aircooled brakes and clutches

Pneumatically operated Disc Brakes and Clutches with standard calipers:

1. 개요

이태리 RE사는 COMIFLEX 브랜드의 에어 브레이크를 1983년부터 생산 판매 되었으며 세계에서 가장 많이 팔고 있는 컨버팅 업계의 초베스트셀러입니다. 이후 카톤보드 업계에서 가장 유명하고 가장 많이 팔리고 있는 브랜드가 됨

2. 기존 여타 메이커에서 생산된 브레이크와의 차이점

2.1 기존 여타 브레이크의 단점
- 낮은 열 분산
- 오버 히팅
- 열의 빠른 분산을 위해 불가피하게 부피가 큰 브레이크 제작
- 보다 높은 원가
- 라이닝의 빠른 마모와 빈번히 발생하는 소음 발생
- 증가되는 슬립속도 때문에 디스크의 빠른 마모율
- 보다 높은 작업속도 때문에 불안정한 마찰과 낮은 효율성
- 작은 직경의 코어에서의 높은 관성과 고스피드는 고도의 콘트롤이라도 정확한 장력 콘트롤이 어려움

2.2 COMBIFLEX SYSTEM의 주요 특장
- 기존 브레이크의 문제점을 해결하기위해 당사 기술진이 완벽한 HEAT EXCHANGER를 개발하였다.
- 그 첫째 단계가 양방향 터빈을 디자인 했다.
- 둘째 단계로 가운데서 바깥쪽으로 에어의 순환이 가능하도록 통풍구멍이 있는 외형 형태를 만들고,  하우징의 중심에 전자   식 팬을 추가로 설치하였다. 따라서 스피드에 크게 의존하지 않고 디스크의 직경을 더 크게 할 필요없이 최고의 열분산이   가능하게 하였다.
- 모든 열은 분명히 이동된다.  발생된 열 에너지를 분산시키기 위해 과도한 스피드에 의존하지 않고도 하우징, 터빈디스크,   전자식 팬이 효율적으로 통합되어 고도로 효율적인 HEAT EXCHANGER가 가능하게 되었다.
- 부피와 중량을 줄인 콤팩트한 디자인보다 소형화됨으로서 제작원가의 인하 .TOP 스피드의 감속으로 라이닝의 마모를  
  최소화. 안정적인 마찰 라이닝 소재로 인한 일정한 토르크의 유지 가능
- 최고의 신뢰성을 확보

- 기술적인 장점

COMBIFLEXX BRAKE의 계량화된 디자인은 전체적인 자유자재를 보여준다.
크러치와 브레이크에서의 캘리퍼 교환이 아주 용이하다.
작동조건의 변경이 매우 용이
장력조정이 용이하며 비상 정지의 신속함
중앙 터빈 디스크는 키, 스톱 링 등의 사용이 필요없는 원추형 어댑터가 부착되어 있는 상태로 제작되어 샤프트 쪽 방향으로의 정렬이 용이

3. 기계 설비업체 납품 실적

- BHS                  - AGNATI
- TORRES              - FAVALESSAATALS
- PEMCO               - MILTEX
- ACCURATECH        - COMEXI
- SCHIAVI              - SOMA 
- UTECO               - FLEXO POWER
- NORDMECCANICA    - TIFMAK
- C.M.R                 -MHI
- TKS

4. RE SPA사 소개 및 생산 제품

1974년 설립된 RE SPA사는 “통합적이고 혁신적인 솔루션”이라는 모토아래 지난 30여 년 동안 카톤보드, 제지, 인쇄 등 여러 산업 분야에서의 제조공정에서 수만 기의 공정설비를 설치해오고 있습니다.
연구, 개발 부문에서의 지속적인 투자와 고객의 요구에 최대한 부응하는 제품을 제작해드리기 위한 다방면의 연구에 힘입어 당사는 새로운 첨단의 제품을 계속적으로 선보이고 있습니다.

4..1 적용 분야

* 라벨, 테이프, 씰, 연포장, 금속포장, 벽지, 가구 인쇄 라미네이팅, 포대, 가방, 봉투 등의 생산과 인쇄
* 컨버팅과 라미네이팅
* 제지 공정과 컨버팅 
* 골판지 생산
* 포장용 플라스틱 필름 압출
* 화장지
* 일회용 제품의 생산과 공정전선
* 알루미늄 판과 호일 제작 공정
* 제지
* 화장지
* 카톤 보드
* 플라스틱 필름
* 알루미늄 호일
* 와이어/케이블

 


Lets go into details
Combiflex = heat exchanger

Combiflex
simple assembly

The modular design of the Combiflex unit gives total versatility. The simple addition or removal of calipers can be achieved easily on both Clutch and Brake assemblies, to allow for a change in machine operating conditions, to improve tension control, or to give emergency stop facility.
Before using other Brakes,please do not forget the simplicity of the Combiflex system - you will be richly rewarded.

 

Pneumatic disc brakes for torque up to 3000 DaNm

To control the deceleration of moving parts for small and medium powers, the best solution is the combination of a brake disc with one or more pneumatic calipers.
Our company is able to supply a large range of discs and calipers at a competitive price to those currently offered in the market place.
The calipers are actuated by a rubber diaphragm piston - that should be placed away from any heat source, are self aligning, and do not require adjustments for wear.
The discs are available in diameters from 250-600 mm, and can also be made to the customers'specific designs.

Caliper "PZ" series
Combiflex Caliper

 

The Combiflex Caliper brake is also available in spring applied version.
The torque is equal to 50% of the standard type.

 
 
General description

The electromagnetic Powder Coupling combines the resilience of a fluid coupling with the locked-in stability of a friction clutch. Torque is transmitted by a specially alloyed dry ferromagnetic powder, the apparent viscosity of which may be changed by modulation of the field coil current . The couplings can sustain continuous slip (within their empirically estabilished heat ratings) at a precise and stable torque value, which is determined by excitation level.
Slip between input and output members is not necessary in order to transmit torque, and provided load torque does not exceed the torque for which a unit is excited to transmit, locked-in synchronous operation will take place. Conversely, if load torque exceeds the energised torque level, slip will occur in an absolutely smooth manner at the predetermined torque value. For all pratical purposes, static and dynamic coefficients of friction are sensibly equel, also, output torque is indipendent of speed, or slip speed. Powder performance is unaffected by temperature rise at the working surfaces, and couplings will, at all times, have the characteristic that transmitted torque is directly proportional to current. It should be noted that use of a dry powder rather than a fluid-suspended powder medium promotes consistency and accurancy of torque control.
Briefly, the coupling comprises two concentric members, the body or input member containing the field coil, and within it, and separated by a small annular gap, an inner rotor, or output member. The annular gap contains a ferromagnetic powder which is activated when the coil is energised. The resultant flux which is generated, passess through the powder, causing it to align with the flux path, and thereby creates a driving bond between input and output members, the strenght of which is solely determined by the value of d.c. current applied to the field coil.

 

Diagram showing orientation and forces acting on the ferromagnetic powder in the working gap with the field coil energised.
Operating characteristic

The torque transmitted by powder couplings is proportional to field current, and is infinitely variable from maximum design rating down to practically zero in all models.
Torque/current characteristic curves can vary by 5% dependent on whether current is increasing or decreasing. This is due to magnetic hysteresis.
For all practical purposes torque is independent of speed, either with or without the presence of slip, and can be maintained within an accuracy of 5% for speeds within the recommended operating range 50 to 3000 RPM.
De-energised drag torque due to residual iron circuit magnetism, bearing and seal friction, is less than 1% of design torque rating for any coupling.
Response time to torque is determined by field coil inductance to resistance ratio plus a magnetic delay due to eddy current loss.

Note: to ensure satisfactory operation, all couplings and brakes must be mounted in horizontal attitude.


Torque/current characteristic curve.

Some models

The picture shows some models of the Eleflex range
B.20 Mini brake
C.120 Clutch
C.350.R Clutch with radiator
B.650.R Brake with radiator
B.1200.V Brake with fan
B.1700 Brake
B.2500 Brake
Selectrion model codes

 
 
경기도 광주시 초월읍 용수길32번길 20-32(용수리172-2)
전화: 031 707 8096~7, 797 8097 팩스: 031-707-8098 / 핸드폰: 010-3362-8097